Jumlah Paparan Halaman

HIBURAN BERSAMA

SOKONG ANIMASI MALAYSIA!!!

Alhamdulillah, disini mahu dikongsi bersama, bagi yang dah tahu, tabek (solute) tiga kurang manis satu kat kamu semua...

Siri animasi SALADIN Download e-Brochure
[saladin_animated_series.jpg]

Haaa, kompen kenal aaa Saladin? Saladin itu nama ejaan sebutan orang Barat bagi صلاح الدين الأيوبي (SALAHUDDIN AL-AYYUBI). biasalah, mungkin sebab mereka semua tu malas nak mengejanya dan terkehel lidah nak menyebut kot, tapi dalam filem KINGDOM OF HEAVEN, semua orang sebut SALAHUDDIN tanpa sebarang masalah pun, hmm… pelik gak(skip.!!)

Ya, secara ringkasnya, Saladin ini adalah tokoh Islam penting dalam peristiwa Perang Salib, kerana dia telah membebaskan Palestin dari cengkaman Tentera Salib pada tahun 1187. Dia merupakan seorang Sultan, pemimpin, jeneral, pendek kata, seorang wira yang hebat lagi beriman, harus menjadi contoh dan ikutan bagi umat Islam di seluruh dunia.

Kisahnya sudah beberapa kali diangkat ke medium seperti novel, filem dan juga siri TV, baik secara positif (ni mestilah orang Islam punya produksi), neutral mahupun secara negatif (biasalah tu).

first time tengok--- allahuakbar, saya dan teman serumah terKEKEK-KEKEK gelak menonton siri animasi ni, tapi frust la skit, sebab kami berjaya tengok sampai episod 2, sebabnya-secara rasmi SIRI ANIMASI SALADIN ni mula disiarkan bulan feb-2010(musim satu),dec-2010(musim dua), honest habis la, kalau ade jual versi simpanan box cd, saya kompem beli... hehehe, sini saya ada add kan link episod 1 dan 2, selamat menonton...

EPISOD #01






EPISODE#02






[saladin_astroria-784443.jpg]

Oleh :
Sabtu, Julai 25, 2009. KATEGORI . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

3 komen for �HIBURAN BERSAMA�

  1. serius, tahun lepas udin tengok cerita ni memang best giler

  2. Ni dah kes tige-ries nih- bang tambah lagi empat-ries kurang gula satu!!!

  3. Tanpa Nama

    Haha.. terigin nk tgok, tp cam xberkesempatan lg..

Leave comment

POST TERKINI

KOMEN TERKINI

MEDIA dan GALERI