Jumlah Paparan Halaman

Arkib Blog

|| HARI ERATAN 2009 OUTRO ||

Assalamualaikum wbt kepada semua pembaca setia blog IKRAM, Alhamdulillah... berakhir sudah satu lagi epik program kelab ini dengan jayanya, satu penghayatan juga untuk kita bagi yang melihat dari sudut usahanya,


Easu rasa kagum kepada ahli-ahli dan juga dengan kelab ini, dari dulu kini dan selamanya..., hebat seperti luar biasa (hehe...) walaupun dibahagian pengurusan program ERATAN adalah agak diakhir-akhir masa desebabkan cabaran yang tidak dapat dielakkan pada bahagian tertentu, tetap dapat diteruskan dengan kerjasama padu... bersyukur sekali lagi kepada Tuhan Yang Maha Satu kerana telah memberi laluan yang lancar tanpa diturunkan sebarang cabaran yang berat... tahniah dan terima kasih kepada semua ahli yang turut serta menjayakan tanpa pernah rasa jemu...

disini ingin dicoretkan perasaan juga isi hati kepada pembaca atas apa yang Easu dapat dari laluan kehidupan hari ini, 'perjalanan masih jauh, dan sejauh mana pula kita mampu habiskannya?sebelum menemui pintu kejayaan kehidupan...' dengan rezeki Allah, ilham kata-kata ini menjadi pilihan saya, renungilah dunia sementara ini, kita perlu menilai keindahan dengan penuh penghayatan iman, kerana didalam isu pergaulan, kita mahasiwa-mahasiswi pasti akan melibatkan diri didalam aktiviti bersama... namun perlu dititik beratkan, kita sebagai umat islam ada batas-batas yang perlu dijaga bagi mendapat keredhaan Ilahi, seperti yang biasa berlaku, siapakah yang akan mengambil ia serius, didalam pergaulan kita perlu kenal musuh-musuh kita yang sering dan tanpa bosan mahupun jemu untuk memesongkan kita,hati kita dan pedoman dari mata kenyataan terhadap Agama Islam.

apa yang ingin dikeutarakan disini, kita bergaul dengan idea, ilmu dan juga pengalaman
yang ingin dikongsi bagi menghasilkan kualiti sesama insan. bukan atas dasar keseronokan bergaul atau bersosial sepertimana kehidupan 'bebas' yang kita lihat diluar sana.

biarlah apa yang dilontar adalah pedih mahupun berbisa, tetapi kita menghadapinya dengan kebenaran yang hanya Allah tahu akan kebenarannya, kita sebagai pelajar beragama Islam, bermatlamat dan berdedikasi, Tuhan akan menguji kita dengan cabaran bagi ganjaran yang akan Dia berikan nanti, dan pasti kita tidak akan rugi walau sesaatpun nilai yang diberikan.

Harapan disini, sebagai ahli kelab, kekalkan dan tingkatkan prestasi anda didalam pelajaran mahupun berkelab, akhirkan semester ini dengan kejayaan termaksima, dan berjumpa lagi kita dengan senyuman semangat untuk bersama untuk aktiviti-aktiviti akan datang... selagi rezeki masih lagi Allah alirkan untuk kita.

SALAM MENEMPUHI PEPERIKSAAN AKHIR UNTUK SEMESTER INI

Academic excellence and self development center

http://www.cool-emoticons.com/rwx_gallery/EM_Funny022.gif
YANG BENAR
EASu







Bila Easu berkata - kata memang sangat - sangat sentimental. Hihi, tapi bagi saya, Easu banyak maksud yang mendalam diluahkan oleh Easu dari kata - kata itu walaupun sentimental.

Family Day - saya kira begitu. Dari mula masuk IKRAM, itulah yang dirasa - Keluarga. Kita adalah satu keluarga yang besar yang mempunyai ramai ahli keluarga yang bermacam - macam ragam dan kerenah. Tapi itulah yang membuatkan kita sebagai satu "kazoku" yang menarik. Erk, "kazoku" bermaksud keluarga dalam bahasa Jepun ^_~

Walaupun beberapa ahli kita yang sudah pergi meninggalkan kampus di sini, namun semangat "kazoku" itu masih ada. Ibarat seperti kita belajar di luar negara - masih berhubung antara satu sama lain. Tak lupa juga untuk menyertai hampir semua aktiviti - aktiviti yang ada. Inilah dikatakan satu ikatan.

Menarik sungguh idea yang dicetuskan oleh Achik ini. Memang menjadi tradisi kita membakar ubi untuk hari eratan. InsyaAllah, moga tradisi ini akan mengeratkan hubungan silaturahim sesama kita dan membantu kita mendidik anak bangsa kelak



Yang Benar
K_N

Ahad, Oktober 25, 2009. KATEGORI . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

6 komen for �|| HARI ERATAN 2009 OUTRO ||�

  1. HA!! SENTIMENTEL KE? AYOIYOUI--- HEMPH. LANTAK A... KATE EDITOR-- KNE ADE KE'sentimentel-an' yang tersendiri--ek? haha- thanks niway KN 4 that(ill rider gletek u nanti!!-muah hahahaha)

  2. ikatan IKRAM mmg sgt utuh dr dl smpai skang..kalo ikutkan hati nak juga pg hari ERATAN tu tp diri ini ada di bangi tak boleh nak pg..akak doakan ukhuwah yg terbina ini akan berpanjangan smpai bila2..

  3. Ntah, macam sentimental je kiter tengok. Hehehe

  4. HUHUHU.. LAWAK LA KORG NI.. ADA EDISI SENTI2 LA LAK.. ALAHAI.. MCM2 LAA.. NIWAY, SORRY LA XDPT JOIN.. DOK SIAPKAN FYP N TEST BDERET.. HEHEHE.. LUV U ALL!!
    ALL D BEST 4 UR FINAL EXAMS!!
    N SPECIALLY DEDICATED 2 ALL FINAL SEM STUDENZ : HONOUR OUR AGREEMENT, LETS STRIVE 4 IT!!

  5. walaupun komen ni lambat.. dan saya yakin possibility untuk xde org pon yg bace komen saya ni tinggii.. saya tetap nak komen jgak!!

    1. sentimental sebenarnya mmg perlu sebenarnya. bayangkan kalau xde la org yg sentimental, apa akan jadi pada dunia kita? [la.. cam aku lak yg sentimental] konklusinya, en.awan-walau apepon org ckp, sila kekal menjadi sentimental. anggap jek la anda sedang melontarkan satu mesej khidmat masyarakat~~
    kan kan???

    2. kak shaz x dapat dtg? xpe.. saye maafkan~ hihihi :P[kak shaz, gurau jek yep, sebenanye saye pon x dtg~ ngahaahahah~]

    p.s: utk hari eratan yg akn dtg nak mkn ubi bakar byk3 sgt2~ 4get about diet, love ubi more. hahaha :))

  6. haha, tapi malang-nye bagi menTIMUN, awe membaca juga mesej ini... bagaimana... kamu bakal ketahui juga,...

    KAK SHAZ:- sentimental... haha, akak pon sama gak sentimental perrabis dewa

    P/s WAKAKAKAKAAaaaaaAAaaa

Leave comment

POST TERKINI

KOMEN TERKINI

MEDIA dan GALERI